Blog

Wyświetlono rezultaty 131-140 z 159.

Mój Polcon

23-08-2009 12:12
6
Komentarze: 11
W działach: Konwenty
Mój Polcon
Jak wiadomo, ukazał się już program tegorocznego Polconu. Chciałbym skorzystać z okazji, którą daje mi ten blog, i zaprosić Was na swoje punkty programu. Będą one następujące: 1. Piątek Sala 416, 13.00–14.50 Jak (jeszcze) lepiej opowiadać? Jak? Ucząc się od innych! Spotkamy się, żeby poćwiczyć różne sposoby opowiadania i opisywania, nauczyć się od siebie wielu przydatnych rzeczy, a przede wszystkim dobrze się bawić. Nie zabraknie przykładów z sesji, filmu i literatury. Będzie bardzo praktycznie. Narrację podczas rozgrywki może prowadzić nie tylko MG, ale każdy z grających – i...

Fajna notka pozlotowa

19-08-2009 21:16
11
Komentarze: 2
W działach: Społeczne współżycie, Techniki, Skutery, Wakacje, Jesień
Fajna notka pozlotowa
Ścichł wrzask, szczęk i śpiew. Jacek Kaczmarski Tym razem, wbrew mottu i własnym zwyczajom, nie będzie refleksyjnie, lecz deskryptywnie, a też i przecież zdecydowanie poniewczasie. Jakże wszakże mógłbym nic nie napisać? Toteż piszę. Od skoków przez Płotki minęło półtora tygodnia, a nadal nie mogę swobodnie ruszać lewym kciukiem. Pewnie właśnie z powodu mojej kontuzji tylko w czwartek wygraliśmy w parasiatkówkę (bo w piątek już przegrali). Co do sobotnich kalamburów, to gdyby grały tylko dwie drużyny, zespół Drakera (tenże, Natalia, Miszcz Czarny i... nie pamiętam?) skończyłby przedostatni, a...

Gry, zabawy i Puchar Mistrza Mistrzów

18-08-2009 11:30
20
Komentarze: 35
Gry, zabawy i Puchar Mistrza Mistrzów
Zajrzałem niedawno na blog Sejiego, na którym dyskusja o Pucharze Mistrza Mistrzów skręciła w stronę pytania: "Czy RPG to bardziej gra, czy zabawa?". Pytanie nieobojętne dla formuły PMM-u, któremu część z nas ma za złe, że nie docenia np. czwartej edycji D&D. Owszem: kostkowej, mapkowo-planszowej – lecz niewątpliwie uznawanej za role-playing game przez ogromną liczbę ludzi i jako taką promowanej, a w dodatku pewnie bardziej wiernej korzeniom naszej rozrywki niż np. podręcznikowy Świat Mroku. Dyskusja ta (wraz z kilkoma wcześniejszymi) skłoniła mnie do przemyślenia własnych poglądów. Sko...

<i>Smoczy tron</i>

13-08-2009 19:05
9
Komentarze: 4
W działach: Literatura
Tego lata postanowiłem w końcu przeczytać kilka z bardziej znanych powieści fantasy. Jedną z pierwszych, które wpadły w moje ręce, był Smoczy tron Tada Williamsa, inaugurujący cykl Pamięć, Smutek i Cierń. Uprzedzę od razu: nie jest to najlepsza książka, jaką czytałem. Na szczęście jednak również nie najgorsza, a przynajmniej w jednym miejscu całkiem ciekawie wykraczająca poza kanon fantastycznej powieści inicjacyjnej (a więc takiej, która opowiada o dojrzewaniu młodego mężczyzny w magicznym świecie). Jak mianowicie? Otóż – w narracji. Dziewiętnastowieczna powieść realistyczna przyzwycza...

<i>Wehikuł czasu</i>

11-08-2009 21:25
19
Komentarze: 5
W działach: Literatura
<i>Wehikuł czasu</i>
Nie tak dawno pożyczyłem od Mateusza Kominiarczuka Wehikuł czasu. Wydawało mi się co prawda, że czytałem, ale tak dawno, że nie pamiętam. Sięgnąłem więc po klasyczną powieść Wellsa raz jeszcze – ciekaw, jaki obraz przyszłości przyniosła przeszłość. Pierwsza myśl brzmiała: "Konwencjonalizacja!". Oczywiście, trudno z perspektywy ponad stu lat nie dostrzegać konwencji w tekście, który ją współtworzył. Mamy więc Podróżnika w Czasie, który opowiada swoją historię kilku znajomym, niemal bez wyjątku pozbawionym imion: Psychologowi czy Lekarzowi. Mamy umowność: tytułowy wehikuł można unieruchom...

Krótkie ogłoszenie

10-08-2009 20:46
5
Komentarze: 3
Od dzisiaj wycofuję się z wszelkich publicznych dyskusji na temat jakości Poltergeista, z jakiejkolwiek obrony lub krytyki serwisu (w szczególności z udziału we flejmach na ten temat), z komentowania stosownych decyzji moderatorów, administracji lub pozostałych redaktorów. Dotyczy to także wątków, w których już zacząłem się wypowiadać (np. dzisiaj). Powody tej decyzji są moją prywatną sprawą (EDIT: może najważniejszym jest brak czasu) i nie będę publicznie komentował domysłów na ten temat. Nie żebym się ich specjalnie spodziewał – żadna ze mnie gwiazda rocka. Jednocześnie informuję, że...

Mój dekalog

21-07-2009 21:20
19
Komentarze: 16
W działach: Etyka
Dziś, równo po pięciu miesiącach od innej deklaracji ideowej, wybrałem i spisałem najważniejsze zasady, którymi staram się kierować podczas dyskusji internetowych – zarówno na Poltergeiście, jak i w innych częściach sieci. Ściślej: te z nich, które pomagają mi unikać konfliktów i szkodliwego spychania rozmowy na boczne tory. Zdarza się czasem (podobnie jak w innym Dekalogu, który jest dla mnie jeszcze ważniejszy), że jedną z tych reguł trzeba złamać. Są to jednak sytuacje wyjątkowe. Wierzę w to, że przestrzeganie poniższych zasad pomaga uniknąć niepotrzebnych sporów. Po pięciu miesiąca...

Letnia nieobecność (od 20 VII do 9 VIII)

19-07-2009 14:54
0
Komentarze: 5
Krótka informacja, głównie dla wszystkich, którzy chcieliby się ze mną kontaktować w sprawach Poltera: jutro (tj. w poniedziałek 20 lipca) znikam z internetu. Mam nadzieję, że wrócę dopiero 10 sierpnia, po Zlocie. Niestety nie odpocznę tak, jak chciałem (z planowanych trzech tygodni wolnego zrobiło się kilka dni przerwy, parę dni pracy, parę dni sprzątania i dopiero potem znowu kilka dni przerwy). Tym bardziej będę unikał internetu – trzeba kiedyś wziąć łyk świeżego powietrza. Pozdrowienia!

W poszukiwaniu wyciętych drzew

17-07-2009 02:19
5
Komentarze: 9
W działach: Janusowe oblicze, Nauka, RPG
W poszukiwaniu wyciętych drzew
Nie wiem, czy to wypada, jednak sam zareklamuję wpis Furiatha... ...który się całkiem fajnie czyta, ale komentarze pod spodem mnie zniszczyły i popełniłem kontrkomć – jak na siebie – wyjątkowy. Ciekawe, co z tego będzie. (PS: może nic – trzeba mieć dystans do tego, co się pisze!). Temat, jak sądzę, interesujący. Zapraszam więc do dyskusji o bzdetach, zmarnowanym papierze i łupaniu potworów! A obrazek stąd.

Co myśli erpegowiec, mówiąc: realizm

14-07-2009 15:32
10
Komentarze: 18
W działach: RPG, Społeczne współżycie
Co myśli erpegowiec, mówiąc: realizm
Dyskusja na blogu Beacona zainspirowała mnie do rozwinięcia moich dawnych wynurzeń na temat realizmu. Jego celem jest zebranie w jednym miejscu wielu rozproszonych obserwacji, a także ich uogólnienie i zaproponowanie możliwie jednoznacznych terminów. Po co taki podział: – aby dyskusje na temat realizmu mogły być nieco bardziej precyzyjne; – aby zwrócić uwagę na ważny wymiar zróżnicowania sposobów gry (nie – wystarczy ustawić graczy na jednej linii od "najbardziej" do "najmniej" realistycznych); – aby przypominać, że idealny realizm nie jest możliwy; – aby ułatwić...