Blog - Gry

Wyświetlono rezultaty 1-10 z 10.

Staszek na zjAvie (15–16 II, Warszawa)

11-02-2014 02:09
10
Komentarze: 4
W działach: Gry, Konwenty, RPG
Staszek na zjAvie (15–16 II, Warszawa)
Już w najbliższy weekend w Warszawie zjAva – piąta edycja coraz większego konwentu poświęconego grom, szczególnie grom fabularnym. I ja tam będę, a w związku z tym zapraszam na swoje punkty programu: RPG dla aktywnych (sobota, 10–12) W ostatnim roku poprowadziłem dwie kampanie, które sprawdzały wiele pomysłów mających sprzyjać aktywności grających: odpowiednią koncepcję postaci, wspólne tworzenie świata, wątki osobiste, wybory, sny, retrospekcje, krótkie opowieści podczas sesji, przejmowanie narracji w wybranych scenach i tak dalej. Podczas prelekcji przedstawię mocne i słabe str...

Gry w świecie, gry we mnie

13-12-2011 18:27
22
Komentarze: 28
W działach: Gry, Gry komputerowe, Kultura popularna, Nauka, Psychologia, Teksty
Gry w świecie, gry we mnie
Jeszcze kilka, kilkanaście lat temu pytaliśmy ludzi o przeczytane książki i obejrzane filmy, ale nie o ukończone gry. Dziś jednak nietrudno spotkać osobę, której głos Piotra Fronczewskiego nie przywodzi na myśl Pana Kleksa, lecz nieśmiertelny komunikat: „Przed wyruszeniem w drogę należy zebrać drużynę”. Czy to może powiedzieć nam coś ważnego o współczesnej kulturze? –– Zapraszam do lektury tekstu, który ukazał się dziś w serwisie Technopolis!

Kanon, kanon

10-10-2011 02:38
20
Komentarze: 33
W działach: Gry, Kultura popularna, RPG, Społeczne współżycie
Kanon, kanon
Postanowiłem dorzucić jeszcze jedną myśl do dyskusji o kanonie pod tym artykułem, a ona rozrosła się do rozmiarów osobnego wpisu. Od razu powiem, że nie mam nic przeciwko Waszej dyskusji pod postem (byle kulturalnej), ale najprawdopodobniej nie będę mógł znaleźć czasu na odpisywanie. Mam nadzieję, że do przestawienia stanowiska wystarczy to, co zawarłem poniżej. W fandomie często mówi się o kanonie jako "informacjach zapisanych w oficjalnych materiałach" (ta definicja powracała w komentarzach). Natomiast są to informacje zbyt skromne, aby wyłącznie na ich podstawie rozegrać sesję. Za każdym r...

Amerykańscy naukowcy dowiedli, że...

03-04-2011 13:30
5
Komentarze: 5
W działach: Gry komputerowe, Nauka, Psychologia
Amerykańscy naukowcy dowiedli, że...
"Wyniki badań naukowych nad grami komputerowymi budzą żywe zainteresowanie. Niektórzy z graczy uważają, że takie badania są w ogóle bezsensowne (z tym poglądem stanowczo się nie zgadzam). Inni przywiązują pewną wagę do naukowych dokonań, spierając się z nimi lub je akceptując; to właśnie do tej grupy osób przede wszystkim kieruję niniejszy tekst. Mam nadzieję, że artykuł będzie pomocą w uważnej, krytycznej lekturze doniesień z badań". Zapraszam do lektury mojego artykułu, który został opublikowany w Technopolis!

Drugi numer pisma o grach – Homo Ludens

11-01-2011 21:52
15
Komentarze: 2
W działach: Fani, Gry, Gry komputerowe, Nauka, RPG
Drugi numer pisma o grach – Homo Ludens
Niedawno ukazał się drugi numer Homo Ludens, czasopisma naukowego o grach wydawanego przez PTBG (Polskie Towarzystwo Badania Gier). Znajdują się w nim m.in. teksty o grach planszowych i komputerowych oraz o polskiej blogosferze RPG, jest także mój artykuł o znaczeniu kontaktów z fanami dla badaczy gier fabularnych. Wszystkich zainteresowanych zapraszam do lektury!

Gry są do grania?

30-12-2010 16:49
27
Komentarze: 34
W działach: Gry, Netyka, RPG, Społeczne współżycie
Gry są do grania?
Ostatnio w kilku miejscach spotkałem hasło: "Gry są do grania" (czasem z dopiskiem, na przykład: "...nie do czytania"). To dobra okazja, żeby przez chwilę się zastanowić, po co właściwie ta fraza jest używana. Istnieją tutaj dwie zasadnicze możliwości, a ponieważ druga z nich jest bardzo szkodliwa, zamierzam krótko się z nią rozprawić. Nie będzie to dyskusja z rzecznikami takiego poglądu, nie oni są adresatami tego wpisu (nie będą go raczej zresztą czytać) – kieruję go do osób, które z nimi się spotykają. Można potraktować ten post jako narzędzie intelektualnej samoobrony. Po pierwsze...

O agresji w grach komputerowych

13-12-2010 22:31
15
Komentarze: 8
W działach: Gry, Gry komputerowe, Psycholog
O agresji w grach komputerowych
Od lat gram w tak zwane brutalne gry komputerowe. Nigdy nie wyszedłem na ulicę z karabinem, nikogo nie zatłukłem kijem baseballowym. Moim zdaniem całe to mówienie o negatywnym wpływie takich gier to zwykła bujda, wymysł ludzi, którzy urodzili się, zanim wynaleziono komputery. Ba, granie ma nawet pozytywne skutki, bo pozwala rozładować napięcie. To przecież lepiej, że wykorzystuję do tego fikcyjne postacie z ekranu zamiast prawdziwych ludzi, prawda? Prawda? Zapraszam do lektury (i komentowania!) mojego krótkiego tekstu o agresji w grach komputerowych. Temat wydaje się zresztą na tyle nośny,...

VI konferencja PTBG: Kulturotwórcza funkcja gier

01-10-2010 23:24
10
Komentarze: 8
W działach: Gry, Kultura popularna, Nauka
VI konferencja PTBG: Kulturotwórcza funkcja gier
Co tu dużo mówić – serdecznie zapraszam na konferencję, którą mam przyjemność współorganizować! Rzecz odbędzie się 13 i 14 listopada 2010 roku w Poznaniu. Jeżeli jest wśród Was ktoś, kogo kusi możliwość wystąpienia z referatem, to macie czas na zgłoszenia do końca października! Kulturotwórcza funkcja gier Między przyjemnością a użytecznością Zarząd Główny Polskiego Towarzystwa Badania Gier, Poznańskie Koło PTBG przy Instytucie Lingwistyki Stosowanej UAM oraz Pracownia Badań Ludologicznych w Glottodydaktyce i Komunikacji Interkulturowej ILS UAM mają zaszczyt zaprosić na szóstą już konf...

Jeszcze jeden poziom

17-09-2010 20:14
24
Komentarze: 15
W działach: Gry komputerowe, Nauka, Psychologia, Teksty
Jeszcze jeden poziom
“Zaraz skończę, jeszcze tylko jedno zadanie, jedna misja, jeden poziom!”. Niejeden raz powtarzałem sobie w myślach te słowa; przypuszczam, że Wam również nie są one obce. Chyba wszyscy mamy za sobą doświadczenie zbyt długiego grania, po którym towarzyszyły nam wyrzuty sumienia i poczucie, że coś jest nie tak z naszą silną wolą. To nie przypadek: gry komputerowe wykorzystują wiele ważnych mechanizmów psychologicznych. W poniższym tekście przeanalizuję kilka z nich, żeby pokazać, dlaczego tak trudno czasami odejść od ekranu. ______________________ W serwisie Technopolis ukazał się...

Ludologia dla studentów

18-06-2010 09:56
16
Komentarze: 11
W działach: Gry komputerowe, Teksty
Ludologia dla studentów
Wielu z Was gra w gry komputerowe. Niektórzy są studentami i zamierzają pisać prace na ich temat – zaliczeniowe, licencjackie, magisterskie. A może z jeszcze innego powodu zaciekawią Was informacje o badaniach nad grami? Tak czy inaczej, zapraszam do przejrzenia tekstu, który napisałem dla Technopolis. Pewnie już po kilku zdaniach zorientujecie się, czy będzie dla Was interesujący. Jeżeli tak, życzę miłej lektury! (A obrazek pożyczyłem stąd).

ZAMKNIJ
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.